ekspander

Ekspander to urządzenie umożliwiające trening zarówno górnej, jak i dolnej części ciała. Aktywuje on wiele grup mięśniowych i umożliwia rozciągnięcie i wzmocnienie mięśni. Jego ogromnym plusem jest to, że zajmuje Naprawdę niewiele miejsca, zatem można wykorzystać go do treningu nie tylko w domu, ale również w plenerze. Czym dokładnie jest Ekspander? I jakie są jego rodzaje? Jakie korzyści płyną z ćwiczeń na ekspanderze? Odpowiadamy! 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/ekspander-popracuj-nad-gornymi-partiami-ciala/ 

Ekspander – co to jest? 

Ekspander jest to prosty przyrząd, którzy służy do wykonywania ćwiczeń wzmacniających rozciągających. Można stosować go zarówno na dolne jaki górne partie ciała. Dzięki niemu to nic staje się bardziej zróżnicowany i ogólnorozwojowy. Typowy model składa się z uchwytu oraz linek, które je łączą. 

Linki mogą być wykonane z gumy lub sprężyn. Żeby wykonać ćwiczenie, należy rozciągnąć linki. Te, z pozoru proste działanie wpływa idealnie na nasze mięśnie. 

Jakie są rodzaje ekspanderów? 

Najpopularniejszą formą ekspandera są elastyczne linki lub sprężyny, które połączone są uchwytami na ręce. Takie uchwyty umożliwiają rozciągnięcie lin. Istnieją różne rodzaje modeli ekspanderów, które mogą być wyposażone w opcje dodatkowe takie jak wymienione elementy służące do regulacji oporu. 

Dość ciekawym wariantem takiego urządzenia jest ekspander w postaci ósemki, gdzie linki w środkowej części złączone są tworząc kształt ósemki. 

Kolejnym rodzajem ekspandera jest ten w formie pierścienia, który posiada kształt ringu wykonanego z gumy oporowe jej lub lateksowej. Po bokach rynku znajdują się wygodne uchwyty piankowe. 

Ekspander to urządzenie bardzo łatwe w obsłudze. Co więcej jest bezproblemowy i nie wymaga instalacji. Głównie wykorzystywany jest do trzech podstawowych funkcji, czyli ćwiczeń mięśni klatki piersiowej, mięśnie brzucha oraz treningu ramię. Przy jego pomocy możliwe jest dodatkowo wykonywanie treningu w dolnej partii ciała. 

Jakie zalety płyną z ćwiczeń na ekspanderze? 

Jedno z oczywistych korzyści, które płyną z pracy z ekspanderem jest wszechstronność oraz dostępność. Urządzenie nie zajmuje wiele miejsca, więc można otrzymać go w dowolnym miejscu w domu, a także spakować do torebki i mieć go zawsze pod ręką. 

Co więcej ekspandery nie obciążają stawów i nie są formą kontuzjogennego treningu klatki piersiowej. Trening może uzupełnić lub zastąpić pełne procedury treningu górnej części ciała. Ćwiczenia z jego wykorzystaniem można zrobić dosłownie wszędzie, a ogranicza nas tylko wyobraźnia. 

Zobacz też: http://www.kafejerzy.pl/hantle-czym-sa-zalety-plyna-cwiczen-wykorzystaniem/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPieluchomajtki – refundacja NFZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here